GDPR Illustration

Ta del av våra användarvillkor

Med dataskyddsförordningen GDPR (General Data Protection Regulation) har vi uppdaterat våra användarvillkor så att det framgår vilka uppgifter vi samlar in från dig – och vad vi använder dem till. När du besöker våra webbplatser och appar samlar vi in uppgifter från dig för att förbättra din användarupplevelse. Det inkluderar även vilka annonser vi visar för dig.

After beach-satsning i Mörbylånga: ”Jäkligt välkomnande”

I sommar är det premiär för Mörbylångas nya after beach-häng – Café med bärs.
Publicerad 22 juni 2021
Johan Petersson, Magnus Bremefors, Helene Bergman och Nobbe (Norbert) Dannberger.
Johan Petersson, Magnus Bremefors, Helene Bergman och Nobbe (Norbert) Dannberger.
Foto: Pressbild

I och utanför Lantmännens gamla magasin i Mörbylånga hamn kommer att livas upp med after beach. Bakom satsningen står tv-profilen Johan Petersson, Helene Bergman som driver Mörbylånga marina mässhallar samt Magnus Bremefors och Norbert Dannberger från Ölandschoklad.

Kvartetten har kommit fram till att den ruffa miljön som ligger direkt i anslutning till badbryggorna i norra delen av hamnen är perfekt för ändamålet. Man kommer att servera enklare mat med Ölandschoklads signaturpizza som bas.

”Då alla beslut fattats snabbt för att hinna med kommer vi jobba fram en lösning med enkla medel där intrycket blir rustikt, öppet och jäkligt välkomnande. Det är människorna, gästerna själva, och stämningen som kommer vara den stora behållningen. Här får du sitta med halvblöta badbyxor såväl som nypressade linnebyxor”, skriver arrangörerna om satsningen.

Café med bärs kommer ha öppet onsdag till lördag de två sista veckorna i juli.

”Tillsammans med dom som redan gör ett fantastiskt jobb med att erbjuda mat och service i Mörbylånga vill vi bidra med att skapa en ny samlingspunkt i hamnen och bredda besöksnäringen i en miljö som förtjänar att bli upptäckt av fler.”

Linus GunnarssonSkicka e-post
Så här jobbar kalmarposten med journalistik Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.