unlock

Ta del av våra användarvillkor

Med dataskyddsförordningen GDPR (General Data Protection Regulation) har vi uppdaterat våra användarvillkor så att det framgår vilka uppgifter vi samlar in från dig – och vad vi använder dem till. När du besöker våra webbplatser och appar samlar vi in uppgifter från dig för att förbättra din användarupplevelse. Det inkluderar även vilka annonser vi visar för dig.

  1. Nyheterarrow-down
  2. Livsstilarrow-down
  3. Kultur & Nöjearrow-down
  4. Familjarrow-down
  5. Sport
  6. E-tidning
  7. Söksearch
  1. Tjänsterarrow-down
  2. Annonseraarrow-down
  3. Tipsa oss!

De får toppbetyg för bemötande inom hemtjänsten

Hemtjänsten i Södermöre får för fjärde året i rad toppbetyg för sitt bemötande. Enligt Socialstyrelsens nationella brukarundersökning får man betyget 100 procent nöjdhet för sitt bemötande inom hemtjänsten.

Under maj 2020 påbörjades en omorganisation av äldreomsorgen i Södermöre kommundel. En ny enhet med all hemtjänst, poolverksamhet, korttidsboende och samordnare bildades och startade i höst. Det innebar att hemtjänsten slagits ihop till en hemtjänstgrupp med en enhetschef istället för tre olika samt att hemtjänstgruppen är uppdelar i team.

– I alla möten med oss vill vi genom vårt bemötande uppnå en hög tillit. Det gör vi genom ett gemensamt arbetssätt som alltid utförs med målet att öka inflytandet för omsorgstagaren. Genomförandeplanen är vårt verktyg eftersom den är en överenskommelse skriven tillsammans med omsorgstagaren som beskriver hur de beviljade insatserna ska utföras. Att ha rätt förväntningar på stödet ifrån oss, att själv kunna bestämma över sin vardag genom att på ett självklart sätt vara delaktig är tryggt och ger en hög nöjdhet, säger Anette Högsell, enhetschef Södermöre hemtjänst, i ett pressmeddelande.