GDPR Illustration

Ta del av våra användarvillkor

Med dataskyddsförordningen GDPR (General Data Protection Regulation) har vi uppdaterat våra användarvillkor så att det framgår vilka uppgifter vi samlar in från dig – och vad vi använder dem till. När du besöker våra webbplatser och appar samlar vi in uppgifter från dig för att förbättra din användarupplevelse. Det inkluderar även vilka annonser vi visar för dig.

Giraffen har Sveriges nöjdaste butikshyresgäster: ”Vi firar”

Efter 13 år knuffades Väla i Helsingborg ner från förstaplatsen över Sveriges nöjdaste butikshyresgäster – och högst upp på pallen hamnade äntligen Kvarteret Giraffen!
Publicerad 14 oktober 2021 • Uppdaterad 15 oktober 2021
Pressfoto: Kvarteret Giraffen
Pressfoto: Kvarteret Giraffen

Årligen görs en utvärdering av svenska butikshyresgästers uppfattning om sitt köpcentrum och sin hyresvärd. Det genomförs av CFU Group, Fastighetsägarna Sverige och går under namnet Fastighetsbarometerns Nöjd Butiks Index.

I år rankades Kvarteret Giraffen högst av alla och har därmed Sveriges mest nöjda hyresgäster.

– Det känns fantastiskt roligt, och vi alla som ligger bakom detta är så otroligt stolta. Det känns magiskt. Vi har varit med i undersökningen i flera år och åkt upp och ner i rankning. Nu har vi byggt om och håller på med förändringsresa från köpcentrum till kvarter. Hyresgästerna tycker det är roligt. Alla gör allt för att våra hyresgäster ska trivas, även när det sker förändringar. Att vi rankades högst av alla känns jättekul, säger Kvarteret Giraffens centrumchef Martina Adolfsson Nyström.

I Giraffen finns idag ett 40-tal butiker, restauranger och caféer. Med ett index på 86 hamnar Giraffen en bra bit över snittet i branschen som ligger på 74 av 100.

– Nu är vi uppe i Stockholm och firar. Det har varit NKI-lunch, där vinnarna presenteras, säger Martina Adolfsson Nyström

– Vi kickade ner Väla till en andraplats. De har tagit hem priset 13 år i rad. Vi är lite nöjda, kan man säga. Eller mycket nöjda, avslutar hon glatt.

22 köpcentrum var med i undersökningen.

Martina Adolfsson Nyström
Martina Adolfsson Nyström
Foto: Linus Gunnarsson
Agnes AronssonSkicka e-post
Så här jobbar Kalmarposten med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.