Köpcentrumet firar ännu en utmärkelse – för tredje året i rad
I Kvarteret Giraffen finns idag nästan 50 butiker, restauranger och caféer. Centrumet är så gott som fullt uthyrt. Det visar sig att butikshyresgästerna är nöjda med sitt köpcentrum.
Fastighetsbarometerns Nöjd Butiks Index (NBI) är en årlig utvärdering av svenska butikshyresgästers uppfattning om sitt köpcentrum och sin hyresvärd. För tredje året i rad står det klart att Kvarteret Giraffen har Sveriges mest nöjda hyresgäster. I årets mätning hamnar man på ett NBI på 89 poäng på en hundragradig skala. Det är en ökning med fyra enheter från mätningen året innan.
– Vi är supernöjda! Det är en prestation att bara ta sig in på topp tre, men att bibehålla första platsen i tre år – det är en bedrift. Vi har varit med i undersökningen många år, men de senaste fem åren har vi verkligen börjat ta andelar hela tiden. Vi har verkligen jobbat för det här, säger Martina Adolfsson Nyström, centrumchefen på Kvarteret Giraffen.
Hur har gjort för att förbättra resultatet så?
– Det handlar mycket om att vara tillgänglig och lyhörd för våra hyresgäster. Att hela tiden lyssna in, vara proaktiv och göra det med hjärtat många gånger. Det är individer som jobbar med detta, och det är deras verksamhet. Det gäller att vara påläst.
Hur ska ni lyckas vinna titeln en fjärde gång nästa år?
– Det gäller att fila på detta absolut. Det är att titta på var vi har vår lägstanivå och var vi kan höja oss. Samtidigt ska vi bibehålla den höga nivån vi har.