Annons
Kund missnöjd med hemkörd mat – hotade restaurangägare
Enligt en polisanmälan stegade en missnöjd kund in till en restaurang i Kalmar på måndagseftermiddagen, vilket slutade i en anmälan om olaga hot.
Publicerad 15 februari 2022
En kund hade beställt mat från en restaurang i Kalmar via ett utkörningsföretag. Av någon anledning var kunden missnöjd och ville reklamera köpet.
– Kunden hörde av sig och var missnöjd, men restaurangen sa att reklamationen skulle gå genom utkörningsföretaget. Det kunde inte kunden nöja sig med, säger Robert Loeffel, presstalesperson vid polisen.
Enligt anmälan tog sig kunden till restaurangen och hotade restaurangägaren.
Det slutade med att restaurangägaren anmälde kunden, som är en man i 30-årsåldern, för olaga hot.
Linus GunnarssonSkicka e-post
Så här jobbar Kalmarposten med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons