GDPR Illustration

Ta del av våra användarvillkor

Med dataskyddsförordningen GDPR (General Data Protection Regulation) har vi uppdaterat våra användarvillkor så att det framgår vilka uppgifter vi samlar in från dig – och vad vi använder dem till. När du besöker våra webbplatser och appar samlar vi in uppgifter från dig för att förbättra din användarupplevelse. Det inkluderar även vilka annonser vi visar för dig.

Kvarteret Giraffen utsett till bästa centrum i länet: ”Jätteroligt att få cred”

Det är Kvarteret Giraffen som har Kalmar läns nöjdaste kunder. Det framgår av en undersökning av Svenskarnas favoritcentrum 2022.
Publicerad 25 maj 2022
Pressfoto: Kvarteret Giraffen
Pressfoto: Kvarteret Giraffen

När nästan 7000 konsumenter från allmänheten delade ut 32 000 omdömen i Evimetrix undersökning var det Kvarteret Giraffen som toppade listan i Kalmar län. I undersökningen ingår 330 köpcentrum, gallerior och handelsplatser spridda över hela landet.

Giraffen toppade samma undersökning förra året också, vilket vi nämner när KalmarPosten tar ett snack med Kvarteret Giraffens centrumchef Martina Adolfsson Nyström.

– I år igen! Det känns jättebra, det är jätteroligt att få cred för att vi har blivit en respekterad och omtyckt mötesplats där Kalmarborna och alla andra tycker att det är trivsamt att vara. Dessutom får kunderna en fantastisk service av butiksinnehavarna, säger hon.

Kvarteret Giraffen följdes av Hansa City på andra plats och Ljunghedens Handelsområde på tredje plats i undersökningen. En del i bedömningen är utbudet av affärer, som bör vara bra och varierat för att kunderna ska få sina behov fyllda. Den kategorin tog dock Hansa City hem. En del som också är viktig i kundundersökningen är att konsumenterna trivs i lokalerna, vilket Kvarteret Giraffen fick högst betyg i i länet. Där påverkar detaljer som utformning, ljussättning, färger, möblemang och liknande. Kundbemötandet är också en viktig aspekt, och bäst på det i länet är också Kvarteret Giraffen.

Vad har lett fram till att ni fått så nöjda kunder?

– Om man tittar i själva inredningen, på ytskikt och liknande, så är det trivsamt och varmt. Det påverkar hela stämningen. Sedan har vi en otroligt fantastisk laganda och tillsammans-känsla i hela Giraffen. Alla bidrar. Vi har verkligen lyckats att göra det tillsammans, vilket varit vår målsättning. Men vi har såklart gjort det tillsammans med våra kunder som kommer hit också, säger Kvarteret Giraffens centrumchef Martina Adolfsson Nyström.

Hur arbetar ni framåt på Giraffen för att era kunder ska fortsätta vara nöjda?

– Vi har tittat noggrant på vad vi ska komplettera med i vår mix, för vi vill möta kundernas behov. Det är viktigt för oss. Vi vill mixa kedjor och lokala aktörer - att främja den lokala marknaden är viktigt för oss, så nu öppnade precis en lokal aktör, Danska Wienerbageriet. Om några veckor öppnar Stadsmissionen också här, vilket ligger helt rätt i tiden med fokus på hållbarhet och socialt engagemang. Vi har väldigt få lediga lokaler kvar, vilket också är roligt. Det innebär att vi har en efterfrågan, att många trivs och vill vara här. Det är attraktivt att ligga på Giraffen och viktigt att hålla ribban högt och vara lyhörd för vad kunden önskar.

Martina Adolfsson Nyström, centrumchef på Kvarteret Giraffen.
Martina Adolfsson Nyström, centrumchef på Kvarteret Giraffen.Foto: Simon Karlsson
Agnes AronssonSkicka e-post
Så här jobbar Kalmarposten med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.