unlock

Ta del av våra användarvillkor

Med dataskyddsförordningen GDPR (General Data Protection Regulation) har vi uppdaterat våra användarvillkor så att det framgår vilka uppgifter vi samlar in från dig – och vad vi använder dem till. När du besöker våra webbplatser och appar samlar vi in uppgifter från dig för att förbättra din användarupplevelse. Det inkluderar även vilka annonser vi visar för dig.

  1. Nyheterarrow-down
  2. Avdelningararrow-down
  3. E-tidning
  4. Söksearch
  1. Tjänsterarrow-down
  2. Annonseraarrow-down
  3. Tipsa oss!

PT-Robin: ”Det enda du behöver för ett träningspass är dig själv”

Höstmörkret omsluter oss och soffan är mer inbjudande än någonsin. I rådande tider är det smart att stanna hemma, men glöm inte att du alltid måste jobba på din hälsa. Du kan använda den extra tiden till att bli starkare, både mentalt men framför allt fysiskt!
Detta är en personligt skriven text i kalmarposten. Åsikter som uttrycks är skribentens egna.

Det enda du behöver för ett träningspass är dig själv och några kvadratmeter att röra dig på. Vad sägs som att du fixar några kvadratmeter så bjuder jag på en stor dos motivation?

Här är tio saker som jag älskar med träning!

1. Ett träningspass är alltid väl investerad tid. Hur många gånger har du ångrat ett träningspass?

2. Ditt sinne får en vilostund. Människan är på gott och ont en tänkande varelse. När du tränar så får du en paus från den inre monologen. När benen skakar av mjölksyra så orkar du helt enkelt inte att tänka på jobbet.

3. Du inspirerar din omgivning. När du tar hand om dig själv gör du också dina kompisar en tjänst. Personerna i din omgivning till att du ska vara stark och glad. Du kanske till och med inspirerar dem till att börja träna, då blir alla starkare och gladare!

4. Du blir smartare. När du tränar så förbättrar du ditt blodflöde till hjärnan och skapar mer lyckoämnen. Det gör dig piggare, skarpare och mer balanserad.

5. Du kan äta mer god mat utan dåligt samvete. Efter man har kört ett hårt träningspass känns det som ett “win-win” med en god middag.

6. Du får mer gjort. Du blir motiverad till att vara mer produktiv, både hemma och på jobbet.

7. En stark kropp ger ett starkt psyke. Jag har en tro att träning hjälper mot livets utmaningar. När du lyfter vikter så tränar du på att resa dig upp fast att det är jobbigt. Träning är som en metafor för livet och ibland måste man “pusha” på fast att man inte vill.

8. Kroppen känns go efter ett pass. Att lägga sig i soffan när man är riktigt mör i kroppen är ett av livets bästa ögonblick. Jag är alltid mer avslappnad och har lättare att somna efter ett träningspass.

9. Du gör ditt framtida jag en tjänst. Vi tar många av kroppens funktioner för givet. Du kan vara med om en olycka och då vill du ha en kropp som är så förberedd som möjligt. En dag kanske du får svårt att sätta dig upp, lägga dig på golvet, leka med barnen och att knyta skorna. Om du styrketränar regelbundet så bromsar du kroppens åldrande.

10. Du träffar folk. Att träna tillsammans är ett väldigt roligt sätt att umgås!

Tack för den här gången. Vi ses som vanligt på Wellness Studio i Kalmar men också på Facebook (PT-Robin) och Instagram (ptrobin_kalmar).

Läs mer