GDPR Illustration

Ta del av våra användarvillkor

Med dataskyddsförordningen GDPR (General Data Protection Regulation) har vi uppdaterat våra användarvillkor så att det framgår vilka uppgifter vi samlar in från dig – och vad vi använder dem till. När du besöker våra webbplatser och appar samlar vi in uppgifter från dig för att förbättra din användarupplevelse. Det inkluderar även vilka annonser vi visar för dig.

Kvinna utsatt för bedrägeri – beställde smycke som aldrig kom

Publicerad 7 januari 2022 • Uppdaterad 7 januari 2022
Foto: Mostphotos/Mujo Korach /IBL Bildbyrå
Foto: Mostphotos/Mujo Korach /IBL Bildbyrå

En kvinna i Nybro beställde innan jul ett smycke via en hemsida. Hon betalade, men när hon fortfarande inte hade fått leveransen efter jul bestämde hon sig för att kontakta företaget.

– Hon upptäckte då att företages hemsida inte längre fanns. Hon hade betalat strax under 500 kronor, säger Calle Persson, som är presstalesperson i polisregion Syd.

Brottet rubriceras som ringa bedrägeri. Det finns i nuläget ingen misstänkt.

Agnes AronssonSkicka e-post
Så här jobbar Kalmarposten med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.