GDPR Illustration

Ta del av våra användarvillkor

Med dataskyddsförordningen GDPR (General Data Protection Regulation) har vi uppdaterat våra användarvillkor så att det framgår vilka uppgifter vi samlar in från dig – och vad vi använder dem till. När du besöker våra webbplatser och appar samlar vi in uppgifter från dig för att förbättra din användarupplevelse. Det inkluderar även vilka annonser vi visar för dig.

O’Learys köper Harrys: ”Enorm potential”

På onsdagen presenterades nyheten att krogjätten O'Learys köper restaurangkedjan Harrys. Ambitionen är att skapa den största ”eatertainment-koncernen” i Europa.
Foto: STEPHAN EMILSSON / Mostphotos, MICHAEL ERHARDSSON / Mostphotos

”O'Learys har tecknat ett avtal om att förvärva över 94 % av aktierna i Harrys Pubar AB av nuvarande huvudägaren Christoffer Lundström med familj”, skriver Harrys i ett pressmeddelande.

– Harrys har en stark ställning i Sverige och ett attraktivt koncept. Våra varumärken kompletterar varandra bra och även om båda verkar inom eatertainment-branschen har varumärkena två olika positioneringar i marknaden och olika målgrupper, säger Kenneth Lorentzen, VD på O’Learys Trademark, i ett pressmeddelande.

Harrys har över 20 franchiserestauranger i Sverige, varav en i Kalmar.

– Överenskommelsen med O’Learys innebär en enorm potential för Harrys krögare och alla våra gäster runt om i landet, som nu verkligen kan se framtiden an med tillförsikt. Med O’Learys som ägare skapas mängder av möjligheter i form av kunskaps- och erfarenhetsutbyte och flera andra skalfördelar som gynnar krögarna inom Harrys-kedjan, säger Christoffer Lundström, nuvarande storägare i Harrys.

Både O´Learys och Harrys bedriver verksamheter där man kombinerar mat och dryck med sport, sociala spel och andra evenemang. O´Learys vd Kenneth Lorentzon tror att intresset för denna typ av verksamhet kommer att öka efter pandemin.

– Det finns en enorm potential inom eatertainment och alla tecken tyder på att branschen kommer att växa rejält i framtiden. I spår av digitaliseringen och ett utökat hemmajobb ser vi att behovet av att umgås fysiskt tillsammans med vänner, familj och kollegor ökar, säger Kenneth Lorentzen.

Läs mer