unlock

Ta del av våra användarvillkor

Med dataskyddsförordningen GDPR (General Data Protection Regulation) har vi uppdaterat våra användarvillkor så att det framgår vilka uppgifter vi samlar in från dig – och vad vi använder dem till. När du besöker våra webbplatser och appar samlar vi in uppgifter från dig för att förbättra din användarupplevelse. Det inkluderar även vilka annonser vi visar för dig.

  1. Nyheterarrow-down
  2. Livsstilarrow-down
  3. Kultur & Nöjearrow-down
  4. Familjarrow-down
  5. Sport
  6. E-tidning
  7. Söksearch
  1. Tjänsterarrow-down
  2. Annonseraarrow-down
  3. Tipsa oss!

Kommunen satsar på ny chattfunktion

Den 25 september utökar Mörbylånga kommun sin digitala närvaro genom att lansera en ny chattfunktion på sin webbplats och mobilapp.
Foto: Mostphotos

– I takt med att samhället blir allt mer digitaliserat behöver vi hitta olika sätt att möta de krav som den nya generationens medborgare ställer på tillgänglighet och service. Att satsa på ny teknik och digital kommunikation är viktigt för framtiden ur flera perspektiv. Den här satsningen ligger helt rätt i tiden och för oss, säger Kim Ahlqvist, kommunikationschef, i ett pressmeddelande.

Chatten är integrerad med nuvarande telefonisystem och kommer att bemannas av kommunens servicecenter. Där arbetar samhällsvägledarna Jörgen Lander, Kristina Sjöstrand och Anna Lundgren.

– Vi tycker det ska bli väldigt roligt att kommunicera på nya sätt och vara med när Mörbylånga kommun gör den här satsningen. Att kommunicera digitalt är idag en självklarhet för många och vi hoppas att chatten blir ett bra komplement till telefonin, säger Jörgen Lander, samhällsvägledare.

Chattfunktionen kostar 55 000 kronor att införa enligt Mörbylånga kommun.